سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اندیشه مایه عبرت گرفتن است و از لغزش ایمن می سازد و پشت گرمی می آورد . [امام علی علیه السلام]

تلنگر

به نظر من امروز یک شیوه اخلاقی و رفتاری زشت در جامعه ما وجود داشته و به نوعی می رود که جامعه را دچار ناهنجاری کند. این اخلاق در همه اقشار و سطوح دیده می شود.بعضی فقط خود را مومن می دانندو بقیه هم یا کافرند و یا مشرک و یا گمراه.بعضی فقط خود را وطن پرست می دانند و بقیه را فریب خورده و خودباخته و نوکر بیگاته می دانند .بسیاری از پزشکان طوری در باره همکار خود قضاوت می کنند که انگار فقط خودش درس طب خوانده است.این تطهیر خود و مقصر دانستن دیگران در همه اقشار دیده می شود .ولی جای تاسف اینجاست که گاهی اینگونه رفتارها از کسانی سر می زند که باید الگوی دیگران باشند.وای اگر روزی این اخلاق نهادینه شود دیگر هیچ حرمتی حفظ نخواهد شد.تا دیر نشده اقدام کنیم که به اخلاق پیامبر نزدیک شویم.در غیره این همه یک روزی باید جوابگو باشیم .


علی ::: جمعه 87/12/2::: ساعت 10:1 عصر

اسم او را از زمان جنگ 33 روزه جنوب لبنان شنیده ام .آری سمیر قنطار زندانی لبنانی را می گویم. ظاهرا روزهای زیادی است که در کشور ما و مهمان مردم صبور ، مهمان نواز و مسلمان و بعضا محروم کشور ماست. به شهرهای مختلف رفته،برایش مراسمهای گوناگون گرفته و با حضور بسیاری از مسئولین که مردم آنها را فقط در تلویزیون می بینند از وی تقدیر شده است . کت و شلوار شیک هم به تن دارد.سخنرانی هم می کند. نظریه هم می دهد. با همه مسئولین رده اول کشور هم دیدار می کند. خلاصه بسیاری از کارها به خاطر او تعطیل است.اخبار دیدارها و گشت و گذار وی در بسیاری از بخشهای خبری رسانه ملی جایگاه ویژه دارد. اوقات مهمی که باید صرف امور مردم شود و پولهایی که بسیاری از مردم ما نیازمند آنند به پای او ریخته می شود .او یک زندانی ملی است . آزاده ای است که برای کشور خود تلاش کرده.اما براستی جایگاه او کجاست؟ حق او در این بین چیست؟ شاید من نمی دانم. ولی میدانم که سزاوارتر و محتاجتر و مومن تر از او در این مرزو بوم بسیار است.او فقط سمیر قنطار است .یک سرباز لبنانی که مانند او کم نیست.


علی ::: سه شنبه 87/11/22::: ساعت 12:49 صبح

سالها خانه ما محل آمد و شد روحانیت بود.از طریق آنان خانواده ما با امام و نهضت او آشنا شدند.4 نفر بودند که به تناوب و بعضا با هم می آمدند.برای مردم از دین، رساله عملیه

....می گفتند.ساده و بی ریا و کم حرف و خوش رفتار و از جنس مردم بودند. خانه آنها در شهر نیز پناهگاه مردم بود.یادم میآید مردم را به شدت از غیبت و تهمت می ترساندند.خود نیز اهل پاکی و صداقت بودند. هر 4 نفر از این دنیا رفتند .خدا رحمتشان کند.

 




علی ::: دوشنبه 87/11/14::: ساعت 10:57 عصر

شب خوبی بود . با برادران و برادرزاده ها با هم بودیم.پذیرایی با من بود. البته کبابه خوشمزه از آب درآمده بود. نوش جانشان البته جای شما خالی. راستی در این مواقع یادتان باشد که نه سیخ بسوزد و نه کباب و البته بیش از سهمتان هم نخورید هر چند کباب خوشمزه باشد. اینجاها باید خود را نگهداشت .باید در کوچکترین چیزها مواظب حقوق دیگران بود .وگرنه..... .راستی از حقوق گفتم .بیایید صادقانه و واقعا به حریم دیگران احترام بگذاریم.هر که هستیم ،هر کجا که هستیم و هر مقامی که داریم.مواظب زبان ،قلم ،تریبون، میکروفون و اعمال خود باشیم.


علی ::: جمعه 87/11/11::: ساعت 12:34 صبح

هوا سرد است . کف جاده ها یخ زده ،باد سرد می وزد،سوز سرما تا عمق وجود را فرا می گیرد.بابا مدتهاست که نیست ،اجاق خاموش است، از درز پنجره ها سوز سرما به درون خانه می آید و پتو هم به اندازه کافی نیست.گلی سرما خورده و تب کرده و مرتب سرفه می کند.راستی قلک هم خالی است و مطب پزشک مومن و انسان دوست سرکوچه  هم چند روزی است که تعطیل است.

جکوزی روبراهه،بساط امشب چی،زنگ زدی برای غذا، بچه ها امشب هستن یا نه ،بگو بیاین با هم خوش باشیم . لطفا کم و کسری نباشه . گفتی رامین سانتافه خریده ؟،خیلی عقبه ،عید امسال قناری چطوره ؟سرما نخوری ؟ اختیار داری پالتو خریدم ...میلیون

خودم هم نمیدانم چی نوشتم .فقط قدری دلم گرفته بود. ضمنا تا غزه هم راهی نیست .می شنوی ؟ نه؟ درست گوش بده؟ زبان یا لهجه کدام نا آشناست ؟ بیا جلوتر کلاهت ر ا بردار هندز فری را هم از گوشت بردار  حالا گوش کن سوز صدا تو را می خواند:

ار تری ار نتری بیو برس و دایم                                                     جور بیی بی کسی همنشین بایم




علی ::: یکشنبه 87/11/6::: ساعت 11:38 عصر

<   <<   16   17      >
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 18


بازدید دیروز: 6


کل بازدید :80731
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
 
>>فهرست موضوعی یادداشت ها<<<
 
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<